Tuesday, November 3, 2015

MAAF JIKA AKU TAK SEMPURNA - ACIK LANA

DIBELI PADA 24 OKT 2014
SETEBAL 947 MUKASURAT

Melina seorang gadis kota yang baru meningkat dewasa.  Merupakan anak orang berada dan suka berpoya-poya serta sering ponteng kuliah. Sikapnya telah menimbulkan rasa gundah dalam hati kedua ibu bapanya lebih-lebih lagi Melina telah pandai curi-curi keluar malam. 

Ayahnya Datuk Zakri telah meminta jasa baik Luqman  membantu beliau mengawasi Melina. Lukman merupakan anak kepada kawan baik ayah Melina.  Buat masa ini Lukman membantu ayahnya menguasahakan ladang di kampung sementara menunggu peluang pekerjaan yang lebih baik agar beliau dapat membantu keluarganya.  


Awalnya Lukman amat terkejut bila Datuk Zakri menawarkan jawatan hanya sebagai pemandu dan pengawal peribadi kepada  Melina sedangkan beliau berkelulusan dari luar negara.  Namun setelah dijelaskan tujuan sebenar akhirnya Lukman bersetuju.  Setiap hari akan berlaku pertengkaran  di antara Melina dan Lukman dan cara hidup dan latar belakang mereka boleh diibaratkan bagai langit dengan bumi. 


Lukman yang sememangnya mempunyai paras yang boleh membuatkan gadis2 cair pada awalnya diingatkan teman lelaki baru Melina oleh rakan-rakannya.  Mereka sibuk menyuruh Melina memperkenalkan Lukman kepada mereka,

Sebelum Datuk Zakri menghembuskan nafasterakhir, beliau telah menitipkan wasiat kepada bapa Luqman agar anak-anak mereka disatukan.   Atas dasar wasiat juga mereka akhirnya disatukan dalam satu ikatan yang tidak pernah mereka setujui. Walaupun ikatan perkahwinan itu dibina tanpa rasa cinta namun Luqman tetap menerima Melina seadanya sebagai seorang isteri. 


Hari ke hari, perasaan benci yang selama ini menguasai hati masing-masing bertukar kepada rasa cinta dan sayang yang tidak boleh dipisahkan lagi. Setelah bahagia dikecapi, tanpa diduga badai mendatang menguji kesabaran kedua hati. Satu persatu dugaan datang menguji kasih sayang mereka. 

No comments:

Post a Comment